A PBS news website was hacked late Sunday evening, resulting in a fake news report being posted on the site and staff passwords posted across the Internet.

The hack, claimed by anonymous group The Lulz Boat, spread quickly on Twitter and Facebook after the group posted a fake article on the website of the PBS news show “Frontline” claiming that famed rapper Tupac Shakur was alive and living in New Zealand. Tupac died in Las Vegas in 1996, but conspiracy theorists speculated about whether he was really dead.

The group also posted static pages on the PBS.org site, at least two of which were still live as of 5:30 a.m. Monday morning — one featuring a large black man eating an enormous hamburger with the text “LOL HI I EAT CHILDREN” and another featuring a graphic and the slogan “ALL YOUR BASE ARE BELONG TO LULZSEC” (archived at http://freze.it/lulz).

The story reads: “Prominent rapper Tupac has been found alive and well in a small resort in New Zealand, locals report. The small town – unnamed due to security risks – allegedly housed Tupac and Biggie Smalls (another rapper) for several years. One local, David File, recently passed away, leaving evidence and reports of Tupac’s visit in a diary, which he requested be shipped to his family in the United States.”

The hack was reportedly in response to an unflattering documentary on PBS’s “Frontline” about Wikileaks, which is strongly supported by the hacking community, according to Boing Boing.

PBS did not appear to have any official response to the attack other than taking down the article.